Karolina Giżyńska – Doctor of Business Administration in HEALTH MANAGEMENT ( DBA), Master of Business Administration ( MBA), logopeda, neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta: behawioralny, pedagogiczny, AAC, miofunkcjonalny, ręki… Jak również certyfikowany trener Treningu Umiejętności Społecznych SST.

W praktyce neurologopedycznej stawiam na holistyczne podejście do pacjenta, co oznacza, że terapia holistyczna nie rozdziela pacjenta na poszczególne narządy i układy, ponieważ wszystkie narządy są ze sobą powiązane i wzajemnie na siebie wpływają, tworząc jeden organizm. Częścią holistycznego podejścia do człowieka jest także zwrócenie uwagi na jego emocje. Często to właśnie emocje są podstawową przyczyną choroby.

Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi zdobywałam w przedszkolach, szkołach i centrach specjalistycznych. Współpracowałam i współpracuje ze specjalistami z wielu dziedzin: lekarzami różnych specjalizacji, fizjoterapeutami, psychologami, pedagogami, terapeutami słuchu.

Obecnie otaczam kompleksową opieką małych pacjentów jak również osoby dorosłe wymagające specjalistycznej terapii, prowadząc diagnozy/konsultacje/terapie.


 
 

Nieustannie poszerza kompetencje uczęszczając na szkolenia oraz warsztaty, m.in.;

  • Analiza trzasków i techniki odblokowywania krążka stawu skroniowo- żuchwowego
  • Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym.
  • Kinesiotaping logopedyczny od podstaw /podejście praktyczne/.
  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii / podejście praktyczne/.
  • Standardy postępowania w ankyloglosii. Dzieci od 3 roku życia. Współpraca logopedy z lekarzem.
  • Badanie funkcjonalne i techniki fizjoterapeutyczne dla stawu żuchwowo-skroniowego -lista kontrolna.
  • Technika uwalniania mięśniowo-powięziowego z użyciem narzędzia. Zastosowanie w terapii pacjentów oraz po zabiegu frenulotomii i frenulektomii.
  • Niemowlak u logopedy II Miobobo. Krótkie wędzidełko języka u niemowląt.
  • PUMO. Program usprawniania motoryki oralnej.
  • Jak pracować z osobami z ASD według modelu TEACCH?
  • Terapia dziecka z prostym opóźnionym rozwojem mowy.
  • Seplenienie boczne – diagnoza i terapia.
  • Terapia miofunkcjonalna – terapia karmienia. Znaczenie funkcji prymarnych w rozwoju mowy.
  • Mowa bezdźwięczna – diagnoza, metody korekcji i terapia logopedyczna.
  • Połykanie okiem logopedy.
  • Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego.
  • Terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego.
  • Certyfikowany trener treningu umiejętności społecznych.
  • Certyfikowany diagnosta i terapeuta treningu ręki. I i II stopnia.
  • Certyfikowany Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią.
  • Diagnoza funkcjonalna VB-MAPP.
  • Jąkanie od teorii do praktyki.
  • Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych dzieci.
  • Diagnoza lateralizacji.
  • Diagnoza i profilaktyka ryzyka dysleksji.
  • Dojrzałość szkolna dzieci.
  • Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu.
  • Ocena wędzidełka.
  • Metoda Ruchu Rozwijanego Weroniki Sherborne.
  • Co nam mówią rysunki dziecka?.
  • Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią.
  • Logopedia i terapia pedagogiczna – razem dla rozwoju mowy.
  • Alternatywne formy komunikacji .
  • Zaburzenia neurorozwojowe .
  • Trzystopniowy kurs terapii behawioralnej .
  • Elementy terapii poznawczo-behawioralnej.