Karolina Giżyńska – Logopeda, neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta: behawioralny, pedagogiczny, AAC, miofunkcjonalny, ręki… Jak również certyfikowany trener Treningu Umiejętności Społecznych SST.
W praktyce logopedycznej stawiam na holistyczne podejście do pacjenta, co oznacza, że terapia holistyczna podchodzi do człowieka jako do całości. Nie rozdziela go na poszczególne narządy i układy, ponieważ wszystkie narządy są ze sobą powiązane i wzajemnie na siebie wpływają, tworząc jeden organizm. Częścią holistycznego podejścia do człowieka jest także zwrócenie uwagi na jego emocje. Często to właśnie emocje są podstawową przyczyną choroby.
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi zdobywałam w przedszkolach, szkołach i centrach specjalistycznych. Współpracowałam i współpracuje ze specjalistami z wielu dziedzin: lekarzami różnych specjalizacji, fizjoterapeutami, psychologami, pedagogami, terapeutami słuchu.
Obecnie otacza kompleksową opieką małych pacjentów jak również osoby dorosłe wymagające specjalistycznej terapii, prowadząc diagnozy/konsultacje/terapie.
Nieustannie poszerza kompetencje uczęszczając na szkolenia oraz warsztaty, m.in.;
- Analiza trzasków i techniki odblokowywania krążka stawu skroniowo- żuchwowego
- Technika uwalniania mięśniowo-powięziowego z użyciem narzędzia. Zastosowanie w terapii pacjentów oraz po zabiegu frenulotomii i frenulektomii.
- Niemowlak u logopedy II Miobobo. Krótkie wędzidełko języka u niemowląt.
- PUMO. Program usprawniania motoryki oralnej.
- Jak pracować z osobami z ASD według modelu TEACCH?
- Terapia dziecka z prostym opóźnionym rozwojem mowy
- Seplenienie boczne – diagnoza i terapia
- Terapia miofunkcjonalna – terapia karmienia. Znaczenie funkcji prymarnych w rozwoju mowy.
- Mowa bezdźwięczna – diagnoza, metody korekcji i terapia logopedyczna
- Połykanie okiem logopedy
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego
- Terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego
- Certyfikowany trener treningu umiejętności społecznych
- Certyfikowany diagnosta i terapeuta treningu ręki, pierwszego i drugiego stopnia
- Certyfikowany Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią
- Diagnoza funkcjonalna VB-MAPP
- Jąkanie od teorii do praktyki
- Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych dzieci
- Diagnoza lateralizacji
- Diagnoza i profilaktyka ryzyka dysleksji
- Dojrzałość szkolna dzieci
- Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu
- Ocena wędzidełka
- Metoda Ruchu Rozwijanego Weroniki Sherborne
- Co nam mówią rysunki dziecka?
- Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią.
- Logopedia i terapia pedagogiczna – razem dla rozwoju mowy
- Alternatywne formy komunikacji
- Zaburzenia neurorozwojowe
- Trzystopniowy kurs terapii behawioralnej
- Elementy terapii poznawczo-behawioralnej