
Karolina Giżyńska – Doctor of Business Administration in HEALTH MANAGEMENT ( DBA), Master of Business Administration ( MBA), logopeda, neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta: behawioralny, pedagogiczny, AAC, miofunkcjonalny, ręki… Jak również certyfikowany trener Treningu Umiejętności Społecznych SST.
W praktyce neurologopedycznej stawiam na holistyczne podejście do pacjenta, co oznacza, że terapia holistyczna nie rozdziela pacjenta na poszczególne narządy i układy, ponieważ wszystkie narządy są ze sobą powiązane i wzajemnie na siebie wpływają, tworząc jeden organizm. Częścią holistycznego podejścia do człowieka jest także zwrócenie uwagi na jego emocje. Często to właśnie emocje są podstawową przyczyną choroby.
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi zdobywałam w przedszkolach, szkołach i centrach specjalistycznych. Współpracowałam i współpracuje ze specjalistami z wielu dziedzin: lekarzami różnych specjalizacji, fizjoterapeutami, psychologami, pedagogami, terapeutami słuchu.
Obecnie otaczam kompleksową opieką małych pacjentów jak również osoby dorosłe wymagające specjalistycznej terapii, prowadząc diagnozy/konsultacje/terapie.
Nieustannie poszerza kompetencje uczęszczając na szkolenia oraz warsztaty, m.in.;
- Analiza trzasków i techniki odblokowywania krążka stawu skroniowo- żuchwowego
- Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym.
- Kinesiotaping logopedyczny od podstaw /podejście praktyczne/.
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii / podejście praktyczne/.
- Standardy postępowania w ankyloglosii. Dzieci od 3 roku życia. Współpraca logopedy z lekarzem.
- Badanie funkcjonalne i techniki fizjoterapeutyczne dla stawu żuchwowo-skroniowego -lista kontrolna.
- Technika uwalniania mięśniowo-powięziowego z użyciem narzędzia. Zastosowanie w terapii pacjentów oraz po zabiegu frenulotomii i frenulektomii.
- Niemowlak u logopedy II Miobobo. Krótkie wędzidełko języka u niemowląt.
- PUMO. Program usprawniania motoryki oralnej.
- Jak pracować z osobami z ASD według modelu TEACCH?
- Terapia dziecka z prostym opóźnionym rozwojem mowy.
- Seplenienie boczne – diagnoza i terapia.
- Terapia miofunkcjonalna – terapia karmienia. Znaczenie funkcji prymarnych w rozwoju mowy.
- Mowa bezdźwięczna – diagnoza, metody korekcji i terapia logopedyczna.
- Połykanie okiem logopedy.
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego.
- Terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego.
- Certyfikowany trener treningu umiejętności społecznych.
- Certyfikowany diagnosta i terapeuta treningu ręki. I i II stopnia.
- Certyfikowany Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią.
- Diagnoza funkcjonalna VB-MAPP.
- Jąkanie od teorii do praktyki.
- Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych dzieci.
- Diagnoza lateralizacji.
- Diagnoza i profilaktyka ryzyka dysleksji.
- Dojrzałość szkolna dzieci.
- Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu.
- Ocena wędzidełka.
- Metoda Ruchu Rozwijanego Weroniki Sherborne.
- Co nam mówią rysunki dziecka?.
- Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią.
- Logopedia i terapia pedagogiczna – razem dla rozwoju mowy.
- Alternatywne formy komunikacji .
- Zaburzenia neurorozwojowe .
- Trzystopniowy kurs terapii behawioralnej .
- Elementy terapii poznawczo-behawioralnej.